DEPOT INSTITUTIONNEL UNIV DJELFA

اعتماد القائم بالاتصال في إذاعة الجلفة على الشبكات الاجتماعية كمصدر للمعلومة " ا ً

Show simple item record

dc.contributor.author سراي, نجوى
dc.contributor.author رابحي, رحيلة
dc.date.accessioned 2025-07-03T10:55:36Z
dc.date.available 2025-07-03T10:55:36Z
dc.date.issued 2025-07-03
dc.identifier.uri http://dspace.univ-djelfa.dz:8080/xmlui/handle/112/7385
dc.description.abstract الملخص : تهدف هذه الدراسة للإجابة عن التساؤلات المتعلقة باعتماد القائم بالاتصال في إذاعة الجلفة الجهوية على شبكة التواصل فيسبوك كمصدر للمعلومة وهل سيساهم ذلك في بناء المحتوى الإذاعي؟ . و بما أن هذه الدراسة تعتمد على المنهج المسحي الذي يستلزم أدوات جمع البيانات لجمع المعلومات فقد اعتمدنا على الملاحظة من خلال متابعة صفحة إذاعة الجلفة على فيسبوك من خلال المواضيع المتداولة أين قمنا بتوزيع استبيان على القائمين بالاتصال في إذاعة الجلفة كل حسب وظيفته بالإضافة إلى إجراء مقابلة مع رئيس قسم الإنتاج والبرمجة زحوط عيسى بمقر الإذاعة بتاريخ 10.06.2025 أين تحصلنا على جملة من النتائج أهمها : أن معظم القائمين بالاتصال في إذاعة الجلفة يعتمدون على شبكة فيسبوك كمصدر للمعلومة كما أن معظم الأخبار التي يبحث عنها القائم بالاتصال هي أخبار محلية بدرجة أولى ، هذا مع وجود تفاوت في درجة الثقة في المنشورات على شبكة فيسبوك حيث أظهرو ثقتهم الأكبر بالصفحات الرسمية مقارنة بالصفحات الأخرى. الكلمات المفتاحية : القائم بالاتصال – الإذاعة – فيسبوك – أخلاقيات المهنة – المصداقية – مصادر المعلومات Abstract : This study aims to answer questions related to the extent to which communication professionals at Radio Djelfa (regional station) rely on the social network Facebook as a source of information, and whether this reliance contributes to the construction of radio content. Since this study is based on the survey method, which requires data collection tools, we relied on observation by monitoring the official Facebook page of Radio Djelfa and analyzing the topics discussed. In addition, a questionnaire was distributed to the communication professionals at the station according to their respective roles. We also conducted an interview with the Head of the Production and Programming Department, Mr. Zahout Issa, at the radio’s headquarters on June 10, 2025, through which we obtained a set of findings, the most important of which are: - Most communication professionals at Radio Djelfa rely on Facebook as a primary source of information. - The majority of the news sought by them is primarily local news. - There is a variation in the level of trust in Facebook posts, with a higher degree of trust expressed toward official pages compared to other sources. Keywords: Communication professional – Radio – Facebook – Professional ethics – Credibility – Information sources en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.subject القائم - اذاعة الشبكات en_EN
dc.title اعتماد القائم بالاتصال في إذاعة الجلفة على الشبكات الاجتماعية كمصدر للمعلومة " ا ً en_EN
dc.type Other en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account