Abstract:
ملخص الدراسة:
تناولت هذه الدراسة موضوع جديد هو للمنصات التعليمية الالكترونية نظرا لأهميته البالغة في توفير بيئة تعليمية مناسبة تساعد في أن يكون دور للمتعلم ايجابيا بحيث يتعلم في مناخ مناسب يبحث فيه عن المعلومة، ويعبر عن أفكاره لمختلفة والمتنوعة والجدية للآخرين بحرية، وكان الهدف من هذه الدراسة هو الكشف على استخدامات الطلبة الجامعيين للمنصات التعليمية الالكترونية موودلMoodle.
الكلمات المفتاحية: المنصات التعليمية الالكترونية، منصة التعليم الإلكتروني "Moodle"، طلبة جامعة التكوين المتواصل UFC بالجلفة.
Study Summary:
This study addressed the emerging topic of e-learning platforms, given their vital role in creating a supportive educational environment that encourages active learner participation. Such platforms enable students to seek information independently and to freely express their serious and diverse ideas. The primary objective of this study was to examine how university students use the Moodle e-learning platform, with a specific focus on students at the University of Continuing Education (UFC) in Djelfa.
Keywords: E-learning platforms, Moodle, University of Continuing Education (UFC), Djelfa.