الخلاصة:
ملخص الدراسة :
عنوان الدراسة : دور شخصية الإعلامي في تعزيز العلاقة بين الجمهور والمؤسسة الإعلامية.
مشكلة الدراسة : كيف تلعب شخصية الإعلامي والصحفي دورا في تعزيز العلاقة بين الجمهور والمؤسسة الإعلامية ؟
فرضيات الدراسة :
- تساهم شخصية الإعلامي في نجاح المؤسسة الإعلامية .
- تساهم شخصية الإعلامي في إيصال المعلومات والأفكار للمتلقي .
مجتمع الدراسة والعينة :تمثل في طلبة قسم علم المكتبات وعلوم الإعلام والاتصال بجامعة الجلفة ، أما العينة فكانت طلبة الإعلام والاتصال بجامعة الجلفة .
منهج الدراسة : لقد استعملنا في هذه الدراسة منهج المسح وذلك من خلال توزيع أداة الاستبيان.
أهم النتائج : لقد توصلنا للعديد من النتائج منها :
- أن نجاح المؤسسة الإعلامية مرتبط بكفاءة الإعلاميين لديها .
- أن لشخصية الإعلامي دور في عملية تلقي الجمهور للمحتوى الإعلامي .
Abstract
The title of the study: The role of the media personality in strengthening the relationship between the audience and the media institution.
The problem of the study: How does the personality of the journalist and journalist play a role in strengthening the relationship between the public and the media institution?
Study hypotheses:
_ The personality of the journalist contributes to the success of the media organization.
_ The personality of the journalist contributes to the delivery of information and ideas to the recipient.
Study population and sample: The study population in this study was the students of the Department of Library Science and Information and Communication Sciences at the University of Djelfa, while the sample was the students of Information and Communication at the University of Djelfa.
Study Methodology: In this study, we used the survey method through distributing the questionnaire tool.
The most important results: We have reached several results, including:
_ The success of the media institution is linked to the efficiency of its media professionals.
_ That the personality of the journalist has a role in the process of receiving the media content by the public.