dc.description.abstract |
ملخص بالعربية :
تناولتالدراسةالتمثلاتالاجتماعيةلشبابخريجيالمحتوىلدىفئةالطلبةومنبينالفئاتالتيسعتالدراسةإلىاستهدافهاوفهمهذهالظاهرةوالتحققالمجتمعيوالتعرفعلىمدىتأثيرصناعالمحتوىعلىالطلبةالجامعيينودراسةكيفيةتأثيرهممنخلالالنشاطالمشكلالذييعكسها.
أداةالاستبيانمكنتنوعالاستبيانعلىعينةقصديةقوامها 50 طالبوقدأفرزتنتائجالدراسةأنتمثلاتالشبابمتباينةبعضهميرىأنصناعالمحتوىيقدمونمحتوىهادفاًويعتبرونهمقدوةلهمبينمايرىآخرونأنالمحتوىسطحيويسعىلجذبالمشاهداتوالربح.
الكلماتالمفتاحية:
التمثل،التمثلاتالاجتماعية،صناعالمحتوى
Abstract:
StudySummary:
The studyaddressed the social representations of youthtoward content creators, who have gained notable acceptance. Among the objectives of thisstudywereunderstandingthisphenomenon, identifyinginfluential content, and evaluating the impact of content creators on universitystudents by examining how students are influencedthrough the modelstheyreflect.
The studyrelied on a quantitative descriptive approach, and data wascollectedusing a questionnaire distributed to an accidentalsample of 50 students.
The study'sfindingsshowedthatyoungpeople'srepresentations are varied: somesee content creators as providinguseful content and considerthemrolemodels, whileothersview the content as superficial, aimedmerelyatgainingviews and profit.
Keywords:
Representation – Social representations – Content creators |
en_EN |