DEPOT INSTITUTIONNEL UNIV DJELFA

التمثلات الاجتماعية لدى الشباب نحو صناع المحتوى في مواقع التواصل الاجتماعي

Show simple item record

dc.contributor.author اوباح, عادل
dc.date.accessioned 2025-07-21T09:30:41Z
dc.date.available 2025-07-21T09:30:41Z
dc.date.issued 2025-07-21
dc.identifier.uri http://dspace.univ-djelfa.dz:8080/xmlui/handle/112/7788
dc.description.abstract ملخص بالعربية : تناولتالدراسةالتمثلاتالاجتماعيةلشبابخريجيالمحتوىلدىفئةالطلبةومنبينالفئاتالتيسعتالدراسةإلىاستهدافهاوفهمهذهالظاهرةوالتحققالمجتمعيوالتعرفعلىمدىتأثيرصناعالمحتوىعلىالطلبةالجامعيينودراسةكيفيةتأثيرهممنخلالالنشاطالمشكلالذييعكسها. أداةالاستبيانمكنتنوعالاستبيانعلىعينةقصديةقوامها 50 طالبوقدأفرزتنتائجالدراسةأنتمثلاتالشبابمتباينةبعضهميرىأنصناعالمحتوىيقدمونمحتوىهادفاًويعتبرونهمقدوةلهمبينمايرىآخرونأنالمحتوىسطحيويسعىلجذبالمشاهداتوالربح. الكلماتالمفتاحية: التمثل،التمثلاتالاجتماعية،صناعالمحتوى Abstract: StudySummary: The studyaddressed the social representations of youthtoward content creators, who have gained notable acceptance. Among the objectives of thisstudywereunderstandingthisphenomenon, identifyinginfluential content, and evaluating the impact of content creators on universitystudents by examining how students are influencedthrough the modelstheyreflect. The studyrelied on a quantitative descriptive approach, and data wascollectedusing a questionnaire distributed to an accidentalsample of 50 students. The study'sfindingsshowedthatyoungpeople'srepresentations are varied: somesee content creators as providinguseful content and considerthemrolemodels, whileothersview the content as superficial, aimedmerelyatgainingviews and profit. Keywords: Representation – Social representations – Content creators en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.subject تمثلات - شباب - صناع - المحتوى en_EN
dc.title التمثلات الاجتماعية لدى الشباب نحو صناع المحتوى في مواقع التواصل الاجتماعي en_EN
dc.type Other en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account