DEPOT INSTITUTIONNEL UNIV DJELFA

حماية المستهلك من الاشهارات المضللة في العقود الالكترونية

Show simple item record

dc.contributor.author صلاح, وفاء
dc.date.accessioned 2022-10-22T12:36:52Z
dc.date.available 2022-10-22T12:36:52Z
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.uri http://dspace.univ-djelfa.dz:8080/xmlui/handle/123456789/4056
dc.description.abstract يعد الإشهار وسيلة الالتزام بالإعلام وفي ذات الوقت دعاية من أجل الإقناع، فهو يهدف إلى غاية مزدوجة، من جهة، ضمان منافسة نزيهة وشفافة ومشروعة بين الأعوان الاقتصاديين، ومن جهة ثانية، حماية للمستهلك ولتحقيق مثل هذه الغاية، تدخل المشرع لتنظيمه، أو نص على عقوبات ردعية عن مخالفة هذا التنظيم القانوني، لقد أولى المشرع أهمية كبيرة لحماية المستهلك من الإشهار التجاري التضليلي عن طريق تنظيم هذا الاشهار في عدة نصوص، وتمثلت الحماية القانونية للمستهلك المتضرر من الإشهار التضليلي في الحماية المدنية والجزائية. Abstract Advertising is a means of commitment to the media and at the same time propaganda for the sake of persuasion. It aims at a dual goal, on the one hand, to ensure fair, transparent and legitimate competition between economic agents, and on the other hand, protection for the consumer. To achieve such an end, the legislator intervenes to regulate it, or stipulates penalties As deterrence from violating this legal regulation, the legislator has attached great importance to protecting the consumer from deceptive commercial advertising by regulating this advertising in several texts, and the legal protection for the consumer affected by deceptive advertising was represented in civil and criminal protection. Keywords: misleading advertising, protection, consumer, electronic contracts, en_EN
dc.subject لإشهار المضلل، الحماية، المستهلك، العقود الالكترونية، en_EN
dc.title حماية المستهلك من الاشهارات المضللة في العقود الالكترونية en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account