DEPOT INSTITUTIONNEL UNIV DJELFA

قلق المستقبل و علاقته بمستوى الطموح الأكاديمي

Show simple item record

dc.contributor.author وزاني, أمينة
dc.contributor.author • رحمون, • ريمة
dc.date.accessioned 2017-07-03T12:12:00Z
dc.date.available 2017-07-03T12:12:00Z
dc.date.issued 2017-07-03
dc.identifier.other mm 150-47/02
dc.identifier.uri http://dspace.univ-djelfa.dz:8080/xmlui/handle/123456789/487
dc.description.abstract ملخص الدراسة هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على العلاقة بين قلق المستقبل ومستوى الطموح الأكاديمي ، بالإضافة إلى معرفة الفروق بين الجنسين والمستويين الدراسيين في مستوياتهم في كل من قلق المستقبل ومستوى الطموح الأكاديمي لدى طلبة قسم علم النفس من جامعة الجلفة ، لهذا الغرض طبق مقياسان هما : الأول مقياس قلق المستقبل من إعداد زينب شقير 2005 ، والثاني مقياس مستوى الطموح الاكاديمي من إعداد صلاح الدين أبو ناهية 1986 ، على عينة مكونة من (80) طالب وطالبة منهم (42 طالب) و(38 طالبة) ، وقد أظهرت النتائج أنه لا توجد علاقة ارتباطية بين قلق المستقبل ومستوى الطموح الأكاديمي ، كما أشارت النتائج إلى أنه: - لا توجد فروق دالة احصائيا في مستوى قلق المستقبل بين الجنسين. - لا توجد فروق دالة احصائيا في مستوى الطموح الأكاديمي بين الجنسين . - لا توجد فروق دالة احصائيا في مستوى قلق المستقبل تعزى لمتغير المستوى . - لا توجد فروق دالة احصائيا في مستوى الطموح الأكاديمي تعزى لمتغير المستوى. Résumé Cetteétudevisait à identifier la relation entre le souci du futur et le niveaud'ambitionacadémique, ainsique la connaissance des différences entre les sexes et les semestresniveaux à des niveauxdans les deuxconcernentl'avenir et le niveaud'ambitionscolaire chez les étudiants de département de psychologie de l'UniversitéDjelfa, ce plat Baromètres but: la première mesure de préoccupationl'avenir de la préparation de ZainabShqair 2005, et la deuxièmemesure du niveaud'ambitionuniversitaire Salah al-Din Abu Nahia 1986 mis en place, sur un échantillon de 80 étudiantsd'entreeux (42 étudiants), (38 étudiants), et les résultatsontmontréqu'iln'y a pas de corrélation entre l'anxiétél'avenir et le niveaud'ambitionacadémique, a égalementnoté la Résultatsque: - Des différencesstatistiquementsignificativesn'existent pas dans le niveau de préoccupationl'avenir du genre. - Iln'y a pas de différencestatistiquementsignificative du niveaud'ambitionacadémique entre les sexes. - Iln'y a pas de différencestatistiquementsignificative du niveau de préoccupationl'avenir en raison du niveau variable. - Il n'y a pas de différencestatistiquementsignificative du niveaud'ambitionacadémique en raison du niveau variable.Study Summary This study aimed to identify the relationship between future anxiety and the level of academic ambition, in addition to knowing the differences between the sexes and the academic levels in their levels in both the future anxiety and the level of academic ambition among the students of the Department of Psychology from the University of Djelfa. The future was prepared by ZeinabShuqair 2005, and the second is the level of academic ambition by Salah Eddin Abu Nahia in 1986 on a sample of (80) male and female students (42 students) and 38 students. The results showed that there is no correlation between anxiety the future and the level of academic ambition, also noted the Results that: - Statistically significant differences do not exist in the level of concern the future of gender. - There are no statistically significant differences in the level of academic ambition between the sexes. - There are no statistically significant differences in the level of concern the future due to the variable level. - There are no significant differences in the level of academic ambition due to the variable level. en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.subject قلق المستقبل - الطموح الأكاديمي en_EN
dc.title قلق المستقبل و علاقته بمستوى الطموح الأكاديمي en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account