DEPOT INSTITUTIONNEL UNIV DJELFA

دور الأنشطة اللاصفية في زيادة دافعية التعلم لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية من وجهة نظر المعلمين

Show simple item record

dc.contributor.author بحري, خولة
dc.contributor.author زياني, ابراهيم
dc.date.accessioned 2023-11-11T23:48:59Z
dc.date.available 2023-11-11T23:48:59Z
dc.date.issued 2023-11-11
dc.identifier.uri http://dspace.univ-djelfa.dz:8080/xmlui/handle/123456789/5508
dc.description.abstract ملخص الد ا رسة: تاددددج ى ج ى ن دددد ى رن لدددد ددددي ى تأدددد عدددد ىيددددن ىانأددددط ى دددد ل نددددل الددددنجط جىن لدددد ى ددددت وز دددجن ى ت الددد اددد ن اددد نىدددن ا وادددل ى ت ودددلز ىضلتدددجى ل اددد ددد ا ى تأددد عددد جنن ىانأدددط ى دددددد ل نددددددل الددددددنجط جىن لدددددد ى ددددددت وز ) ى جى ولدددددد ى نن لدددددد ى نالدددددد نددددددل ى ن ددددددن ى ددددددن ادددددد ى أددداي نىعتادددج ى طن لدددن عودددي ى ادددناي ى ن ددد ل ى ترولودددل نأددداوب ددد ى ج ى ن ددد ا وادددل ى ت ودددلز ىضلتددددجى ل ن تلددددانب علندددد 35 ي ا واددددن ى تلددددننى لطنلقدددد ل ددددجل تددددز تنالددددو عوددددلاز ى ددددتللن ىانأدددددط ى ددددد ل لجىن ل ى دددددت وزي ن ترولدددددا ى للنندددددنب تدددددز ىضعتادددددنج عودددددي لنندددددناي SPSS ي . نى نب عوي: Z ننك ا تنن انت و نل جنن ىضنأط ى ل نل النجط جىن ل ى ت وز ى جى ول Z ننك ا تنن انت و نل جنن ىضنأط ى ل نل النجط جىن ل ى ت وز ى نن ل . Z نددددددنك ا ددددددتنن اتن ددددددط لالددددددا نت ددددددن نددددددل جنن ىضنأددددددط ى دددددد ل نددددددل الددددددنجط جىن لدددددد ى نال نل ى ن ن Z لاندددددنك ا دددددتنن اتن دددددط لالدددددا ن دددددن ندددددل جنن ىضنأدددددط ى ددددد ل ندددددل الدددددنجط جىن لددددد ى ن ا ى أا. الكلمات المفتاحية: ىضنأط ى ل جىن ل ى ت وز - Study Summary: The current study aims to reveal the impact of extracurricular activities in increasing learning motivation, among students from the point of view of primary education teachers, by revealing the role of extracurricular activities in increasing learning motivation (internal, external, desire to succeed, fear of failure), and the two students relied on the descriptive analytical approach, and this study included primary education teachers, and included a sample of (35) teachers, chosen intentionally, were distributed to them a questionnaire (extracurricular activities / learning motivation), and to analyze the data was based on Program (SPSS). It resulted in: Z There is a high level in the role of extra-curricular activities in increasing internal learning motivation Z There is a high level in the role of extra-curricular activities in increasing external learning motivation. Z There is an average level that tends to rise in the role of extra-curricular activities in increasing the motivation of the desire to succeed Z Thereis an average level that tends to decrease in the role of extracurricular activities in increasing the motivation of fear of failure. -Keywords: extra-curricular activities, learning motivation en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.publisher رشيد حساني en_EN
dc.relation.ispartofseries 150-329;
dc.subject الأنشطة اللاصفية دافعية التعلم en_EN
dc.title دور الأنشطة اللاصفية في زيادة دافعية التعلم لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية من وجهة نظر المعلمين en_EN
dc.type Other en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account