DEPOT INSTITUTIONNEL UNIV DJELFA

تقدير الذات وعلاقته بالتوافق النفسي لدى تلاميذ السنة ثالثة ثانوي

Show simple item record

dc.contributor.author مخنن, شيماء
dc.date.accessioned 2023-11-12T20:18:11Z
dc.date.available 2023-11-12T20:18:11Z
dc.date.issued 2023-11-12
dc.identifier.uri http://dspace.univ-djelfa.dz:8080/xmlui/handle/123456789/5544
dc.description.abstract ملخص الدراسة: هدفت الدراسة الى الكشف عن طبيعة العلاقة بين تقدير الذات و التوافق النفسي لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي ، وقد تم استخدام الاستبيان لجمع البيانات كل من مقياس تقدير الذات و مقياس التوافق النفسي ، وقد تكونت العينة من 60 تلميذ و تلميذة و لتحقيق اهداف الدراسة قمت بإتباع المنهج الوصفي ، وبعد المعالجة الاحصائية للمعلومات توصلت دراسة الى نتائج التالية : _ توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (α≤0.01) ؛ بين تقدير الذات و التوافق النفسي لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي بثانوية بن طاهر قدور بحد الصحاري ولاية الجلفة . - لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في تقدير الذات لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي تعزى لمتغير الجنس . - لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في تقدير الذات لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي تعزى لمتغير التخصص الدراسي . - لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في التوافق النفسي لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي تعزى لمتغير الجنس. - لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في التوافق النفسي لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي تعزى لمتغير التخصص الدراسي . Study summary: The study aimed to reveal the nature of the relationship between self-esteem and psychological compatibility among students of the final secondary level, the questionnaire scale was used to collect data from both the self-esteem scale and the psychological compatibility scale, and the sample consisted of 60 students and to achieve the goals of the study, I followed the descriptive approach, and after statistical processing of : _ There is a statistically significant correlation at a moral level (α≤0.01) between self-esteem and psychological compatibility among students of the final level of Ben Taher Kaddour Secondary School in the deserts of the state of djelfa . - There are no significant differences in the self-esteem of students at the final secondary level due to the gender variable . - There are no significant differences in the self-esteem of students at the final secondary level due to the variable of academic specialization . - There are no statistically significant differences in psychological compatibility among students of the final secondary level due to the gender variable. - There are no statistically significant differences in psychological compatibility among students of the final secondary level due to the variable of academic specialization. en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.publisher حساني رشيد en_EN
dc.relation.ispartofseries 150-358;
dc.subject تقدير الذات بالتوافق النفسي en_EN
dc.title تقدير الذات وعلاقته بالتوافق النفسي لدى تلاميذ السنة ثالثة ثانوي en_EN
dc.type Other en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account