DEPOT INSTITUTIONNEL UNIV DJELFA

التربية السياسية عند باولو فريري

Show simple item record

dc.contributor.author بن حمزة, لمين حمزة
dc.contributor.author طيبي, حمزة الياس
dc.date.accessioned 2024-05-18T00:54:59Z
dc.date.available 2024-05-18T00:54:59Z
dc.date.issued 2024-02-18
dc.identifier.uri http://dspace.univ-djelfa.dz:8080/xmlui/handle/123456789/5940
dc.description.abstract نحاول في هذه المذ عتبر من أهم 􀇻 􀈏 و􀈁 ر تر 􀈜 ة لمف 􀇻􀈁 ة في ميدان التر 􀇻 الإصلاح تعاني 􀈏 الذ 􀈏 ين الثائرون على وضع القهر 􀈂 و􀈁 ن التر 􀈂 ر􀈜 المف ر 􀈜 منه دول العالم الثالث والدول المتخلفة ، نقصد هنا المف ان همه إصلاح النظام 􀈜 􀈏 ، الذ 􀈏 ر􀈂 اولو فر 􀇺 لي 􀈂 الب ا رز ضها 􀇻 ة وتعو 􀈂 ة القهر 􀇻􀈁 التخلص من التر 􀈖􀈂 عن طر 􀈏 و􀈁 التر مي خاص 􀇻 نظام تعل 􀈏 ر􀈂 اولوفر 􀇺 ان ل 􀈜 ذا 􀈜 ة ،و 􀈂 ة التحرر 􀇻􀈁 التر 􀇺 ي تلقيني 􀈜 م بن 􀇻 ل تعل 􀈜 قوم على التحرر ينبذ هذا النظام 􀇻 شجع 􀇻 􀈏 م التحرر 􀇻 ير، إن التعل 􀈜 شجع على الإبداع والتف 􀇻 و ون المعلم مجرد موجه للتلاميذ . 􀈜􀇻 على الإبداع ، حيث قوم 􀇻 􀈏 ة تتمحور حول التلميذ فهو الذ 􀇻 و􀈁 ة التر 􀇻 فالعمل صحح 􀇻 اكتشاف أس ا رر موضوع الدرس والمعلم ي ا رقب و 􀇺 ير والاكتشاف 􀈜 ة التف 􀈂 ة لممارسة حر 􀇻􀈁 الأخطاء .إنها تر والإبداع. Abstract in English : In this research paper, we try to address some of the reformist ideas in the field of education for an educational thinker who is one of the most important educational thinkers who rebel led to the compulsive situation that is suffering that afflicts third world countries and underdeveloped countries. Here are mean the Brazilian thinker Paulo Freire, who was interested in reforming the educational system by eliminating compulsive education and compensating it for liberal education, as well as Paulo Freire's special educational system based on libertarianism, which reject all indoctrination banking education and encourages creativity and thinking. Liberal education encourages creativity, where the teacher is merely directed at pupils. The educational process revolves around the pupil who discovers the secrets of the subject of the lesson, and the teacher monitors and corrects mistakes. It is an education to exercise freedom of thought, discovery and creativity . Résumé en français: Dans ce document de recherche, nous essayons d'aborder certaines des idées réformistes dans le domaine de l'éducation pour un penseur de l'éducation qui est l'un des plus importants penseurs de l'éducation qui se sont rebellés à la situation compulsive qui afflige les pays du tiers monde et les pays sous-développés. . Voici le penseur brésilien Paulo Freire, qui s'intéressait à la réforme du système éducatif en éliminant l'éducation obligatoire et en la compensant pour l'éducation libérale, ainsi que le système éducatif spécial de Paulo Freire basé sur le libertarisme, qui rejette tout endoctrinement bancaire et encourage la créativité et pensée. L'éducation libérale encourage la créativité, où l'enseignant s'adresse simplement aux élèves. Le processus pédagogique tourne autour de l'élève qui découvre les secrets du sujet de la leçon, et l'enseignant surveille et corrige les erreurs. C'est une éducation pour exercer la liberté de pensée, de découverte et de créativité. en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.publisher بن الشيخ اسماء en_EN
dc.relation.ispartofseries 100-215;
dc.subject التربية السياسية عند باولو فريري en_EN
dc.title التربية السياسية عند باولو فريري en_EN
dc.type Other en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account