DEPOT INSTITUTIONNEL UNIV DJELFA

مواقع التواصل الاجتماعي وفاعليتها في التسويق الخدماتي للمؤسسات الاستشفائية عيادة نايلة الخاصة أنموذجا"دراسة ميدانية

Show simple item record

dc.contributor.author بريني, محمد
dc.date.accessioned 2024-12-11T09:49:53Z
dc.date.available 2024-12-11T09:49:53Z
dc.date.issued 2024-07-27
dc.identifier.uri http://dspace.univ-djelfa.dz:8080/xmlui/handle/123456789/6846
dc.description.abstract الـــمُلخص باللغة العربية مواقع التواصل الاجتماعي وفاعليتها في التسويق الخدماتي للمؤسسات الاستشفائية العيادة الخاصة نايلة انموذجا" دراسة ميدانية اعداد: حاجب نادية، بريني محمد اشراف: الدكتورة نورة خيري هدفتهذه الدراسةالوصفية الميدانيةإلى البحث مواقع التواصل الاجتماعي وفاعليتها في التسويق الخدماتي للمؤسسات الاستشفائية من خلال عيادة نايلة الخاصة كأنموذجا وكيف تلعب مواقع التواصل الاجتماعي دوراً حيوياً في تسويق الخدمات الطبية للمؤسسات الاستشفائية،وقد اعتمدنا على العينة المتاحة في اختيار مفردات البحث من الجمهور الخارجي يتكون من 100 مبحوث، فيما اخترنا بصفة قصديةمفردات البحث من مجتمع الجمهور الداخليوقُدرت بــ 70 مبحوث،بالاعتماد على أداة الاستبيان الإلكتروني لجمع البيانات،ومن اهم نتائج المتوصل إليها: - تظهر موافقة كبيرة على جودة وكفاءة المعلومات الصحية المقدمة عبر صفحة الفيسبوك، وهذا يعكس الثقة في العيادة وموثوقيتها. - يظهر اهتمام الجمهور بالتفاعل والمشاركة عبر التعليقات وطرح الأسئلة، مما يعكس حاجتهم للتواصل والتفاعل مع العيادة. - يُظهر التحليل الشامل لنتائج الدراسة الميدانية أن عيادة نايلة تستخدم فيسبوك بنجاح في التسويق والتواصل مع الجمهور الداخلي والخارجي، مما يعكس فعالية الاستراتيجيات المتبعة والتزام العيادة بتقديم خدمات صحية عالية الجودة وموثوقة. الكلمات المفتاحية: مواقع اتواصل الاجتماعي، الفاعلية، التسويق الخدماتي، المؤسسات الاستشفائية، عيادة نايلة الخاصة. The summary in English Social Networking Sites and their effectiveness in Marketing Services for Hospital Institutions The private clinic Naila is a model: a field study Presented by:Hadjb Nadia, Berini Mohamed Supervised by: Dr. NouraKheiri This descriptive field study aimed to investigate social networking sites and their effectiveness in marketing services for hospital institutions through Nayla Private Clinic as a model and how social networking sites play a vital role in marketing medical services for hospital institutions. We relied on the available sample in selecting the search terms from the external audience consisting of: 100 respondents, while we intentionally chose the research vocabulary from the internal audience community and was estimated at 70 respondents, relying on the electronic questionnaire tool to collect data. Among the most important results achieved are: - There is significant approval of the quality and efficiency of health information provided via the Facebook page, and this reflects confidence in the clinic and its reliability. - The audience’s interest in interacting and participating appears through comments and asking questions, which reflects their need to communicate and interact with the clinic. - A comprehensive analysis of the results of the field study shows that Nayla Clinic successfully uses Facebook in marketing and communicating with internal and external audiences, which reflects the effectiveness of the strategies used and the clinic’s commitment to providing high-quality and reliable health services. Keywords: social media sites, effectiveness, service marketing, hospital institutions, HôpitalPrivéNaila. en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.subject مواقع - التواصل - الاجتماعي -التسويق - الخدماتي en_EN
dc.title مواقع التواصل الاجتماعي وفاعليتها في التسويق الخدماتي للمؤسسات الاستشفائية عيادة نايلة الخاصة أنموذجا"دراسة ميدانية en_EN
dc.type Other en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account