الخلاصة:
ملخص الدراسة
تناولت هذه الدراسة تحليل تفاعل طلبة قسم الإعلام والاتصال بجامعة زيان عاشور مع أحداث "طوفان الأقصى" عبر استخدامهم لمواقع التواصل الاجتماعي، وتحديداً فيسبوك.
هدفت الدراسة إلى فهم مدى اهتمام الطلبة بهذه القضية الإنسانية ودورهم في نشر الوعي والتواصل حولها، تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي كونه مناسباً لتحليل مشاركات الطلبة وتفاعلاتهم في الفضاء الفيسبوكي بشأن عملية "طوفان الأقصى"، مما ساهم في تعميق الفهم للديناميكيات الاجتماعية والإعلامية المؤثرة في القضايا الفلسطينية المعاصرة.
توصلت الدراسة إلى أن الطلبة لعبوا دوراً بارزاً في نشر الوعي حول قضايا "طوفان الأقصى"، حيث استخدموا Facebook كوسيلة للتعبير عن الدعم والتضامن ولتسليط الضوء على القضايا الإنسانية.
الكلمات المفتاحية: طلبة الإعلام والاتصال، فيسبوك، طوفان الأقصى، نشر الوعي، التفاعل الاجتماعي، الجلفة.
Abstract
This study analyzed the interaction of students in the department of media and communication at ZianeAchour University; with the events of "Al-Aqsa Flood" through out usinga social media platforms such as: Facebook. The study aimed to understand a student’s interesting in this humanitarian issue; and their role in raising awareness and fostering communication about it. A descriptive-analytical approach was employed to analyze the student’s posts and interactions on Facebook regarding "Al-Aqsa Flood", contributing to a deeper understanding of the social and media dynamics influencing contemporary Palestinian issues.
The study discovered that students played a prominent role in raising awareness about " Al-Aqsa Flood" using Facebook as a tool to express support, solidarity, and highlight humanitarian issues.
Keywords: media and communication’s students, Facebook, Al-Aqsa Flood, awareness-raising, social interaction, Djelfa.