DEPOT INSTITUTIONNEL UNIV DJELFA

مهام مستشار التوجيه المدرسي و المهني في المؤسسة التريوية بين التكوين النظري و العمل الميداني

Show simple item record

dc.contributor.author ضيف, محمد شريف
dc.contributor.author العون, احمد ناجي
dc.date.accessioned 2019-06-23T10:39:45Z
dc.date.available 2019-06-23T10:39:45Z
dc.date.issued 2019-06-23
dc.identifier.other mm300.396/02
dc.identifier.uri http://dspace.univ-djelfa.dz:8080/xmlui/handle/123456789/1493
dc.description.abstract ملخصالدراسة: شرعنافيدارستناوالتيهيتحتعنوانمهاممستشارالتوجيهالمدرسيوالمهنيفيالمؤسسةالتربويةبينالتكوينالنظريوالعملالميداني،قمنامنخلالهبدارسةمیدانیةبمركزالتوجيهالمدرسي - بالجلفة – والتيتهدفالىمعرفةمدىتطابقماهونظريفيعملمستشارالتوجيهمننصوصتنظيميةوقوانينوتكويننظريفيعملمستشارالتوجيهومطابقتهعلىارضالواقع. حيثكانتمناهدافالدراسةمعرفة: • مدىتطبيقالمهامالموكلةالىمستشارالتوجيهعلىارضالواقعبالقدرالكافي. • مدىوجودتطابقبينماتلقاهمستشارالتوجيهمنتكويننظريوبينمايؤديهمنمهامفيالميدان. • مدىالصعوباتوالمشاكلالماديةوالإداريةالتيتعيقعملمستشارالتوجيهفيأداءمهامهكمايجب وتكونتعينةالبحثمن 97 مستشارعلىمستوىالولايةحيثتماستخدماستمارةالاستبيانلجمعالمعلوماتمنهمبالإضافةالىتطبيقالمنهجالوصفيالتحليليفيالدراسةوالجداولالإحصائيةواسفرتنتائجالبحثالىصدقالفرضياتالىحدكبير. Study Summary In our study, which bears the title of “The Educational and Vocational Tasks of the Guidance Counselor in the Educational Institution Between the Theoretical Training and the Field”, we conducted a field study at the Guidance Centre in Djelfa, which aimed at finding out the conformity of what is theoretical in the work of the guidance counselor including the organizational texts, rules, and theoretical training in the work of the guidance counselor to reality. the objectives of the study were: • to what extent the tasks entrusted to the guidance consultant are adequately implemented on the ground. • to what extent the theoretical training of the guidance counselor matches what he performs in the field. • The amount of the physical and administrative difficulties that hinder the work of the guidance counselor in doing his duties as required. The research sample consisted of 97 counselors in Djelfa where a questionnaire was given to collect information from them. In addition to applying the descriptive analytical method in the study and the statistical tables, the results of the research proved the hypotheses to be highly valid. en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.subject التوجيه المدرسي.مهام مستشار en_EN
dc.title مهام مستشار التوجيه المدرسي و المهني في المؤسسة التريوية بين التكوين النظري و العمل الميداني en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account